Criterii de selecție pentru echipa de proiect Erasmus+

Neuroștiințele în serviciul învățării și al abandonului școlar

Les neurosciences au service des apprentissages et de la prévention du décrochage scolaire

Neuroscience at the service of learning and of the prevention of school dropout

Grup țintă – elevi

 

            Obiectivele proiectului:

 

-          schimbul de bune practici;

-          combaterea abandonului școlar;

-          combaterea stresului și gestionarea timidității;

-          dezvoltarea stimei de sine;

-          dezvoltarea empatiei și punerea în funcțiune a mecanismelor care facilitează comunicarea  între școală, elevi și părinți;

-          autocunoașterea (emoții, implicare în relații);

-          comunicarea asertivă si negocierea conflictelor;

-          descoperirea inteligențelor multiple și gestionarea lor;

-          cunoașterea specificității culturale și pedagogice a fiecărei țări implicate;

-          prezentarea tuturor elevilor, profesorilor și  partenerilor implicați (părinți, comunitate etc.) a simplității și eficacității metodelor noi de predare-învățare;

-          încurajarea partenerilor de a înțelege celelalte culturi și a punctelor de vedere diferite (economice, etnice, fizice sau religioase), prin comunicare și renunțare la intoleranță și xenofobie;

-          stimularea comunicării, a apropierii culturale și personale prin artă.

 

            Criteriile de selecție:

            Elevii care doresc să participe la acest proiect al Liceului Teoretic, prin programul Erasmus+, cu durata de doi ani, în parteneriat cu școli din Franța, Spania, Italia, Portugalia, având ca  limbă oficială de comunicare franceza, trebuie să treacă printr-un proces de selecție și să răspundă următoarelor criterii:

 

  1. Să fie dispuși a participa la toate activitățile proiectului, timp de doi ani;
  2. Să cazeze copii din celelalte școli, la care ei, la rândul lor, au fost cazați; condițiile de cazare constau în:

a.       cameră separată pentru copilul cazat;

b.      posibilitate de transport;

c.       asigurarea micului-dejun și a cinei.

  1. Să scrie o scrisoare de motivare, prin care explică de ce își doresc participarea la acest proiect (va exista un model de scrisoare);
  2. Să aibă noțiuni de limba franceză  și să fie deschiși spre a intra în contact cu alte culturi;
  3. Să participe la câteva ore de limba franceză, ținute de doamna profesor Dana Pop;
  4. Să fie toleranți, să respecte regulile de comportament și de bun-simț, să fie comunicativi, dispuși să învețe de la alții și cu alții;
  5. Să se implice prompt și cu seriozitate în toate activitățile propuse de profesorul-coordonator;
  6. Să fie punctuali, respectuoși și de încredere;
  7. Să fie dispuși a semna toate actele, care țin de implicarea lor în proiect, și să anunțe părinții, în legătură cu tot ce presupune această implicare.

 

Cei care doresc să se implice în acest proiect sunt invitați să ia legătura cu profesorul- coordonator  Dana Pop (limba și literatura română – limba franceză), până la data de 28 septembrie, vineri, ora 14.